Home / Przeczytaj  / Typy przyswajania wiedzy – Wychowanie od kuchni

Typy przyswajania wiedzy – Wychowanie od kuchni

Kiedy dziecko ma usiąść do zadań, a jest nerwowo, jest dużo napięcia, to bardzo trudno będzie mu zapamiętać materiał. Mózg nie chce się tak uczyć. Jak mu pomóc? O tym rozmawiają Joanna Białobrzeska i Anna Jakubczyk-Mucha w serii filmów „Wychowanie od kuchni” publikowanych na kanale youtubowym SalveNET.

 

„Zadbajmy o rozwój młodego człowieka, rozwijajmy jego kreatywność, pamięć, znajdźmy więcej czasu na bycie z nim, na rozmowy, na wspólne zabawy”. Joanna Białobrzeska

 

Dziecko zachwyca się od  dwudziestu do pięćdziesięciu razy dziennie, wtedy to w mózgu tworzą się nowe połączenia. Ludzie uczą się tak dobrze, jak się bawią. Ktoś kiedyś powiedział, że jeżeli chcemy pomóc dzieciom, to musimy zająć się ich mózgami, bo w końcu nie czytają nerkami. Jeżeli mózg uczy się przez zabawę to powinniśmy tak pracować z dzieckiem, żeby jednocześnie mogło zobaczyć, usłyszeć i jeszcze zatańczyć i zaśpiewać to, czego chce się nauczyć.

 

Jak uczy się moje dziecko?

 

Wzrokowcy to osoby, które zwykle szybko mówią, najlepiej uczą się, gdy widzą materiał, korzystają z wykresów, map i schematów. Wsparciem w nauce będzie m.in. podkreślanie na kolorowo ważnych informacji, oglądanie filmów i fotografii związanych z materiałem do zapamiętania.

 

Słuchowcy uczą się poprzez słuchanie siebie i innych. Rozwiązują problemy głośno myśląc lub rozmawiając. Co ciekawe, zawsze pytają o informacje i zwykle nie czytają instrukcji. Pomocne dla nich będzie nagrywanie informacji do zapamiętania, powtarzanie najważniejszych informacji, ułożenie piosenki z najważniejszych fraz do zapamiętania.

 

Kinestetycy to osoby wrażliwe na dotyk, ruch i odczucia emocjonalne. Postrzegają i uczą się poprzez ruch. Pomocny w nauce będzie dla nich taniec i stymulowanie wszystkich zmysłów.

 

„Słowa wypowiedziane nigdy nie lecą w próżnię, one jak strzały zawsze gdzieś w coś trafią. Jeśli są to słowa miłości, to nie ma dna, z którego wyciągnęłyby drugiego człowieka”. Joanna Białobrzeska

 

Zamień słowo „muszę” na „chcę”

 

Powtórka jest królową nauk. Poł godziny, przerwa, powtórki, powtórki, powtórki, powtórki, przyjazna atmosfera, tak żeby nauka kojarzyła się z czyś sympatycznym. Ważne, by  rodzice pomogli dziecku odkryć formę, w jakiej dziecko uczy się najszybciej. I dostosowali do tego rodzaj nauki.

 

Na cykl „Wychowanie od kuchni” w SalveNET zapraszają Joanna Białobrzeska oraz Anna Jakubczyk-Mucha.

 

Projekt sfinansowano przez Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich na lata 2014-2020.

 

Podziel się:

Kontynuując przeglądanie strony zgadzasz się na instalację plików cookies na swoim urządzeniu więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close